Beauty is Diamond at Laleh june Galería Basel, 1987
Joseph Kosuth naceu en 1945, en Toledo, Ohio. Kosuth estudou na Escola de Deseño do Museo de Toledo, dende 1955 a 1962 e tamén se formou co pintor belga Tacha Bloom Draper. Entre 1963 e 1964, matriculouse no Cleveland Instituto de Arte para completar os seus estudos.
En 1965 Kosuth trasladouse a Nova York para asistir a Escola de Artes Visuais; despois asisteu á facultade. Abandonou pronto a pintura e adicouse a facer traballos conceptuais, tendo a súa primeira exposición en 1967 no Museo de Arte Normal.(Ler máis)
A partir de 1965, Joseph Kosuth realiza as súas primeiras "pre-investigacións". Estas propostas consisten en traballos constituídos por un obxecto e as súas representacións: a fotografía e a definición, sacada dun dicionario, fotografada e ampriada. Unha e tres cadeiras é unha das súas pezas máis coñecidas. Con este tipo de obras, o artista conceptual pon de manifesto que non é en absoluto necesaria a creación de determinados obxectos, pois resulta suficiente a definición de tales obxectos. A elección de obxectos neutros ou cotiáns
-cadeiras neste caso- relaciónase coa necesidade de desacralizar o obxecto e afastalo de calquera connotación decorativa.
Como afirma o propio Kosuth, "as obras de arte son proposicións analíticas. É dicir, se son vistas dentro do seu contexto -como arte- non proporcionan ningún tipo de información sobre ningún feito. Unha obra de arte é unha tautoloxía por ser unha presentación das intencións do artista, é dicir, o artista está a dicirnos que aquela obra concreta da arte é arte, o cal significa que é unha definición da arte. Por iso, que é arte é xa unha verdade a priori (que era precisamente o que Judd quería dicir ao constatar que "se alguén di que é arte, o é")". Reacciona contra o formalismo das artes obxectuais, establecendo unha separación completa entre estética e arte. Apoiada nunha escisión previa entre percepción e concepto, conducindo deste xeito o obxecto á súa máxima desmaterialización.
A arte ante todo, adícase a crear proposicións: "unha obra de arte é unha especie de proposición, presentada dentro do contexto da arte como un comentario sobre arte". A arte conceptual, por tanto, non posúe vinculación algunha de tipo referencial co mundo e as cousas. Á arte non lle interesan os resultados obtidos, senón o operar en si mesmo. A arte só existe no contexto da arte, pois "a arte existe pola súa propia procura", é unha función de si mesma e de ningunha outra cousa.
A imaxe proposta é unha versión da famosa serie "One and Three (Un e tres), onde o artista confronta tres situacións lingüisticamente vinculadas: unha cadeira real, a foto dunha cadeira e a definición dunha cadeira.
É difícil dicir que pretende o artista: é un só obxecto ou son tres situacións distintas?. Trátase do vinculo que relaciona as palabras e as cousas.
Para falar da realidade hai que afastarse dela, a través da linguaxe. Se non fóra así, a única forma de definir unha cadeira sería sinalala en silencio.
No hay comentarios:
Publicar un comentario